Informatie voor de cliënt

 

Wanneer is sprake van een behandelovereenkomst?

Onze hulpverlener zal de aanmelding doornemen, wanneer de aanmelding compleet is en Braams de zorgtoewijzing van de gemeente heeft ontvangen. De zorgtoewijzing betekent dat de gemeente heeft aangegeven bereid te zijn de zorg te vergoeden. De hulpverlener kijkt of de begeleidingsmogelijkheden die Braams biedt passend zijn voor jou/ uw kind. De hulpverlener zal bij vragen telefonisch contact met u/ jou opnemen.

Nadat de hulpverlener het dossier heeft doorgenomen, vindt een intakegesprek plaats. Indien uit het intakegesprek blijkt dat de zorgvraag van de cliënt (en/of zijn wettelijk vertegenwoordiger(s)) aansluit bij het zorgaanbod van Braams, zal in afstemming met cliënt, ouder(s) en hulpverlener het traject voortgezet worden. Indien uit het intakegesprek blijkt dat de zorgvraag niet passend is bij het zorgaanbod van Braams, zal de hulpverlener in afstemming met cliënt, ouder(s) en verwijzer meedenken welke zorg/ behandelinstelling wel passend zou kunnen zijn. Dus blijkt uit het intakegesprek dat de zorgvraag van de cliënt (en/of zijn wettelijk vertegenwoordiger(s)) aansluit bij het zorgaanbod van Braams, dan is vanaf dat moment  sprake van een behandelovereenkomst.

Wat doet Braams niet? 

Braams is niet uitgerust om behandeling te bieden buiten de genoemde behandelgebieden, geen spoedzorg, geen crisiszorg. Braams biedt ook geen medicatiebehandelingen. Braams biedt hulp binnen kantooruren. Buiten kantooruren is hulp vanuit Braams in principe niet beschikbaar. Braams heeft geen 24/7 bereikbaarheid. Braams biedt ook geen behandeling bij kinderen of jongeren waarbij er sprake is van suïcidedreiging of kinderen/jongeren in echtscheidingssituaties zolang er sprake is van juridische procedures.

 

Direct aanmelden